Αγνοείτε πλήρως τα κοινωνικά δίκτυα

Όσοι δεν κατανοούν τη δύναμη των κοινωνικών δικτύων κάνουν το σημαντικότερο λάθος. Παραβλέποντας τουλάχιστον το facebook και το twitter χάνουν πολύτιμες ευκαιρίες να συνδεθούν με τους fans τους, να κάνουν γνωστό το όνομά τους και να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Τη στιγμή που οι ανταγωνιστές τους αλληλεπιδρούν με το κοινό τους, αυτοί δε βρίσκονται πουθενά.

Αν και εσείς θεωρείτε περιττή την παρουσία σας στα social media, αξίζει να το σκεφτείτε καλύτερα.

 Πιστεύετε ότι «Likes» = Πωλήσεις/Επισκέψεις

Πάρα πολλές μάρκες, αλλά και άτομα που δουλεύουν για τη δική τους σελίδα, εισέρχονται στα κοινωνικά δίκτυα με στόχο να αποκτήσουν «100,000 likes» και τίποτα παραπάνω. Είναι ωραίο να επιβεβαιώνεστε στα social media, όμως δεν είναι αυτός ο στόχος.

Ένας μεγάλος αριθμός likes μεταφράζεται σε συγκεκριμένο αριθμό πωλήσεων;* Πιθανότατα όχι. Και επειδή είναι δεδομένο ότι αυτό δε συμβαίνει, δεν αξίζει να παίξετε το παιχνίδι των πολλών likes.

*Όσοι δεν συμμετέχουν στα social media με στόχο τις πωλήσεις αλλά με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας, τότε μπορούν να μεταφράσουν τις πωλήσεις σε επισκέψεις. Τα ίδια ισχύουν και σε αυτήν την περίπτωση.

 Δεν είσαστε συνεπείς

Αυτή την εβδομάδα συμμετέχετε ενεργά και καθημερινά στο facebook. Την επόμενη εβδομάδα θα ξεχάσετε τα πάντα. Σήμερα το προφίλ σας στο twitter έχει κάτι σημαντικό να πει στο κοινό σας. Αύριο δε σκοπεύετε να πείτε κάτι.

Αν λειτουργείτε με όμοιο τρόπο, μάλλον δεν έχετε μέλλον στα social media. Με τόσο ανταγωνισμό και τόσες ενεργές παρουσίες στα κοινωνικά δίκτυα, το κοινό σας δεν πρόκειται να συμβαδίσει με το ασταθές πρόγραμμά σας και θα σας ξεχάσει πολύ εύκολα. Πάρα πολύ εύκολα.

Μην το ξεχνάτε: Είναι άκρως σημαντικό να είσαστε συνεπείς, τόσο στα χρονικά πλαίσια όσο και στην ποιότητα, αν θέλετε να έχετε πραγματικό όφελος.

 «Κυνηγάτε» περισσότερα από όσα μπορείτε να πιάσετε

Με τόσα κοινωνικά δίκτυα διαθέσιμα σήμερα και ακόμα περισσότερα να ετοιμάζονται για τα επόμενα χρόνια, είναι εύκολο για τον καθένα να χάσει το παιχνίδι. Αντί να ασχοληθείτε με κάθε κοινωνικό δίκτυο, καλό είναι να επιλέξετε μερικά στα οποία υπάρχει συγκεντρωμένο το κοινό που σας ενδιαφέρει.
Ξοδέψτε λίγο χρόνο για να συμμετέχετε σε μερικά από αυτά με σκοπό να διαπιστώσετε αν είναι κατάλληλο για τον τομέα που σας απασχολεί.

 Εστιάζετε μόνο στο facebook

Όταν σκεφτόμαστε τα κοινωνικά δίκτυα το πρώτο που έρχεται στο μυαλό μας είναι το facebook. Με το 70+% των ενηλίκων που χρησιμοποιούν το internet να βρίσκονται σε αυτό είναι εύκολο να πιστέψει κανείς ότι μπορεί να ασχοληθεί μόνο με το facebook και να καλύψει όλη την κοινωνική του δραστηριότητα.

Το πρόβλημα είναι ότι το facebook μπορεί να μην προσεγγίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεστε με τον κατάλληλο τρόπο. Υπάρχουν social media που μπορεί να ταιριάζουν καλύτερα σε διαφορετικό κοινό κάθε φορά. Για παράδειγμα το LinkedIn είναι για επαγγελματίες.

Ενώ πρέπει να έχετε ένα λογαριασμό στο Facebook, καθώς συγκεντρώνει το μεγαλύτερο κοινό, δεν πρέπει τις περισσότερες φορές να μείνετε μόνο σε αυτό.

 Είσαστε απρόσωποι

Μη ξεχνάτε το «κοινωνικά» από το κοινωνικά δίκτυα! Δείξτε στο κοινό σας ότι υπάρχει ένας άνθρωπος πίσω από το λογαριασμό σας. Οι περισσότεροι από εμάς ενδιαφερόμαστε να συνεργαστούμε με άλλους ανθρώπους και όχι με ρομπότ.

Δώστε στους επισκέπτες σας να καταλάβουν ποιοι είσαστε. Με άλλα λόγια, κάνετε τους fan σας (ή fan της μάρκας σας). Αν το έχετε σκεφτεί ποτέ από αυτή τη σκοπιά, αυτό κάνουν οι μεγαλύτερες παγκοσμίως γνωστές εταιρείες. Δεν έχουν πελάτες, έχουν fans.

 Μοιράζεστε μόνο περιεχόμενο από τη σελίδα σας

Πίσω από το σκοπό της εύρεσης πελατών/ενδιαφερόμενων/αναγνωστών κτλ., χρησιμοποιείτε τα κοινωνικά δίκτυα για να δικτυωθείτε στο χώρο σας. Για αυτό το λόγο πρέπει να ακολουθείτε τους πρωτοπόρους και τους κυρίαρχους του χώρου σας και να μοιράζεστε και το δικό τους περιεχόμενο.
Αυτό όχι μόνο μπορεί να σας βοηθήσει να αποκτήσετε μεγαλύτερο κοινό, αλλά θα αποδείξει στους αναγνώστες σας ότι σκοπός σας είναι να μοιραστείτε οτιδήποτε μπορεί να τους φανεί χρήσιμο. Επίσης θα συμβάλλει θετικά στην ανάπτυξη σχέσεων με άτομα του χώρου σας.

 Δε δίνετε κάποια χρήματα για διαφήμιση στα κοινωνικά δίκτυα

Μπορεί να σας προκαλεί έκπληξη, αλλά ελάχιστοι από αυτούς που σας ακολουθούν θα δουν τις δημοσιεύσεις σας. Είναι γνωστό ότι αν έχετε περίπου 1000 likes στη σελίδα σας, μόλις 30-35 άτομα θα δουν μια δημοσίευσή σας! Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επενδύσετε μερικά χρήματα για να προωθήσετε, αν όχι όλες, μερικές από αυτές.

Τα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα επιτρέπουν τη διαφήμιση με στόχο να αυξήσετε την απήχηση τους, κάτι που με τη σειρά του θα φέρει περισσότερα likes, follows ή fans γενικότερα. Και επειδή όλους μας ενδιαφέρει το κόστος, δεν κοστίζει τόσο ακριβά όσο φαντάζεστε.

 Δημοσιεύετε χωρίς εικόνες ή βίντεο

Ίσως έχετε παρατηρήσει ότι όλο και περισσότεροι μοιράζονται οπτικό περιεχόμενο. Αυτό συμβαίνει γιατί τα οπτικά ερεθίσματα επεξεργάζονται πολύ πιο γρήγορα από ότι το απλό κείμενο και, το κυριότερο, παρουσιάζουν σχεδόν διπλάσιο αριθμό αλληλεπίδρασης (shares, likes κτλ.).

Μια εικόνα σχετική με το περιεχόμενό σας και υψηλής ανάλυσης φαίνεται πως μπορεί να αυξήσει την αλληλεπίδραση των αναγνωστών σε κάθε post σας. Ενδεικτικά, στο facebook οι εικόνες δέχονται τα διπλάσια likes έναντι άλλων τύπων δημοσιεύσεων.

 Δεν αντιλαμβάνεστε τη διαφορά μεταξύ προσωπικού και επαγγελματικού προφίλ

Λογικά γνωρίζετε ότι τα κοινωνικά δίκτυα σας παρέχουν τη δυνατότητα να έχετε τόσο προσωπικά προφίλ όσο και επαγγελματικές σελίδες. Φυσικά το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να διαχωρίσετε το προσωπικό σας προφίλ από το επαγγελματικό (το δεύτερο πρέπει να αποτελεί επαγγελματική σελίδα).
Θυμηθείτε ότι πρώτα πρέπει να έχετε ένα προσωπικό προφίλ και μη ξεχνάτε ότι πρέπει και σε αυτό να διατηρείτε ένα επίπεδο αν είναι γνωστή η σύνδεση του ονόματός σας με τη μάρκα/ιστοσελίδα σας.

Ένα λάθος που κάνουν αρκετοί είναι να δημιουργούν προσωπικά προφίλ για την επαγγελματική προβολή τους (ναι, αυτοί που κάνουν το λάθος είναι πολλοί).
Για να το πούμε πιο απλά: τα προσωπικά προφίλ έχουν φίλους (friends) και οι επαγγελματικές σελίδες likes. Μην κάνετε ούτε το προσωπικό προφίλ επαγγελματικό και το κυριότερο, ούτε το επαγγελματικό προφίλ προσωπικό.

Κανείς δε θέλει να δει την φωτογραφία σας στην παραλία αναρτημένη στην επαγγελματική σελίδα σας. Και ελάχιστοι πιθανοί πελάτες/επισκέπτες θα δουν το προϊόν/υπηρεσία/άρθρο σας μέσω του προσωπικού σας προφίλ.